سلام دوستان
یه هدیه عالی در مورد چگونگی تربیت فرزند براتون دارم
این کتاب فوق العادس ، حتما تهیه کنید و بخوانید
و به دیگران هم پیش نهاد بدهید...
کتاب : میخواهم عاشق بسازمت
بسم الله الرحمن الرحیم
زیباترین و تاثیرگذارترین کتابی که تاکنون خوانده اید چه بوده؟
رمان رویای نیمه شب و نامیرا ، کتاب توحید و روش بندگی آیت الله جوادی آملی رو تا حدودی مطالعه کردم بسیار زیباست و تاثیر گذار و ....
توصیف و معرفی آخرین کتابی که در این هفته خوانده اید؟
کتاب غذا و تغذیه در آموزه های دینی(انواع خوردنی ها را با خواص آن و روایات و آیات در آن زمینه مورد بررسی قرار داده بود)
کتاب زمزم ولایت (بیانات امام خامنه ای را در زمینه بسیج و جوانان و.. جمع آوری کرده است.)
چه توصیه هایی برای کتابخوانی دارید؟
کتابخوانی را جزء برنامه های روزانه ی خود قرار دهیم ولو ده دقیقه در روز ، زیاد شدن علم پشیمانی در پی نخواهد داشت.
ضرورت کتابخوانی از منظر بزرگان
حضرت علی (علیه السلام): علم و ادب ارزش وجود تو است. در تحصیل علم کوشا باش، چرا که به هر مقداری که بر دانش و ادبت افزوده شود قدر و قیمتت افزایش مییابد (مشکوه الانوار ، ص 135).
رسول اکرم (صل الله علیه و اله و سلم): طلب دانش بر هر مسلمانی فرض است. به راستی خدا دانش جویان را دوست دارد (اصول کافی، جلد 1 ،ص 83).
کتاب و کتابخوانی از منظر اسلام
دین اسلام بر پایه خواندن بنا شد (اقرا...)
خداوند در قرآن به قلم که وسیله نوشتن نام دارد قسم میخورد (والقلم...)
و....
اهمیت مطالعه کتاب
بزرگتری خسران در این عصر دوری از مطالعه کتاب خوب است هر چقدر هم سواد باشد ولی علم عمل در کنارش نباشد فایده ای نخواهد داشت.
پرشکوه ترین نرمش قهرمانانة تاریخ
صلح، عوامل خودش را داشت و هيچ تخلف و گريزى از آن نبود. آن روز، شهادت ممكن
نبود. مرحوم شيخ راضى آل ياسين رضوان الله تعالى عليه در این كتاب «صلح الحسن » که من در سال1348آن را ترجمه کردم و چاپ شده است ثابت میكىند كه اصلاً جا براى شهادت نبود.
هر كشته شدنى كه شهادت نيست؛ كشته شدنِ با شرايطى، شهادت است. آن شرايط، در آنجا
نبود و اگر امام حسن علیه السلام، در آن روز كشته مىشدند، شهيد نشده بودند. امكان نداشت كه
آن روز كسى بتواند در آن شرايط، حركت مصلحت آميزى انجام بدهد كه كشته بشود و اسمش
شهادت باشد و انتحار نكرده باشد.
اما حالا مسئله اين است كه بعد از صلح امامحسن مجتبى علیه الصلاةوالسلا م، كار به شكلى هوشمندانه و زيركانه تنظيم شد كه اسلام و جرياناسلامى، وارد كانال آلوده اى كه به نام خلافت، و در معنا سلطنت، به وجود آمده بود نشود. اين،هنرِ امام حسن مجتبى علیه السلام بود. امام حسن مجتبى كارى كرد كه جريان اصيل اسلام كه از
مكه شروع شده بود و به حكومت اسلامى و به زمان اميرالمؤمنين و زمان خود او رسيده بود در مجراى ديگرى، جريان پيدا بكند؛ منتها اگر نه به شكل حكومت، زیرا ممکن نبود، لااقلدوباره به شكل نهضت جريان پيدا كند. اين، دورة سوم اسلام است. اسلام، دوباره نهضت شد.
اسلام ناب، اسلام اصيل، اسلام ظل مستيز، اسلام ساز شناپذير، اسلام دور از تحريف و مبرّا
از اينكه بازيچة دست هواها و هوس ها بشود، باقى ماند؛ اما در شكل نهضت باقى ماند. يعنى
در زمان امام حسن علیه الصلاةوالسلام، تفكر انقلابىِ اسلامى كه دور هاى را طى كرده بود و به قدرت
و حكومت رسيده بود؛ دوباره برگشت و كي نهضت شد. البته در اين دوره، كار اين نهضت،
به مراتب مشكل تر از دورة خود پيامبر بود؛ زيرا شعارها در دست كسانى بود كه لباسِ مذهب را
بر تن كرده بودند؛ درحالی که از مذهب نبودند. مشكلیِ كار ائمة هدى عليهم السلام اينجا بود. البته
من از مجموعة روايات و زندگى ائمه عليهم السلام اينطور استنباط كرده ام كه اين بزرگواران، از روز
صلح امام مجتبى علیه الصلاةوالسلام تا اواخر، دائماً درصدد بوده اند كه اين نهضت را مجدداً به شكل
حكومت علوى و اسلامى در بياورند و سرِپا كنند. در اين زمينه، رواياتي هم داريم. البته ممکن
است بعضي ديگر، اين نکته را اينطور نبينند و طور ديگري ملاحظه بکنند؛ اما تشخيص من
اين است. ائمه مي خواستند که نهضت، مجدداً به حکومت و جريان اصيل اسلامي تبديل بشود
این جا دنیاست!
همیشه به یاد داشته باشید که این جا دنیاست و بهشت نیست .
افراد ناراضی معمولًا کسانی اند که از دنیا انتظاربهشت را دارند .
اگر انسان از دنیا انتظار بهشت داشته باشد ، میان انتظارات و واقعیت هاي زندگی ،
ناهماهنگی به وجود خواهدآمد و این ناهماهنگی ، به ناکامی می انجامد و ناکامی ،
فشار روانی (تنیدگی) انسان را به شدت افزایش می دهد
و در نتیجه ،موجب احساس نارضایتی از زندگی می گردد .
اما اگر دنیا را آن گونه که هست بشناسیم و بپذیریم و بر اساس شرایط موجود ،
بهبرنامه ریزي و فعّالیت بپردازیم ، می توانیم امیدوار باشیم که به رضایت از زندگی دست یابیم .
در بهشت ، آنچه را بخواهیم می شود ؛ اما در دنیا آنچه را می شود باید خواست .
این ، یک اصلدر احساس رضایت از زندگی است .
امام علی علیه السلام در این باره سه جمله پر معنی دارد که می فرماید :
هرگاه آنچه را خواستی نشد ، آنچه را شد ، بخواه . ( 1)
و : هرگاه آنچه را خواستی نشد ، آنچه را هست ، سخت مگیر . ( 2)
و : اگر آنچه را خواستی نشد ، اهمیت نده که چگونه هستی . ( 3)
اگر انسان زندگی را سخت نگیرد و آنچه را هست بپذیرد ، اولًا توان واکنش
مثبت را به دست می آورد و ثانیا در یک آرامش خاصی زندگی خواهد کرد.
*********************
*********
******
هنر رضایت از زندگی/عباس پسندیده
مشخصات نشر : تهران: معارف، 1390
با توجه به پرسشهای مکرّر مؤمنان، جامعه مدرسین حوزهی علمیه قم براساس تحقیقات به عمل آمده در یک سال گذشته و پس از جلسات متعدد به این نتیجه رسیده است که آقای حاج شیخ یوسف صانعی فاقد ملاکهای لازم برای تصدّی مرجعیت میباشد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
بخشی از فتواهای ویژه آیت الله صانعی فتواهایی شاذ در مقابل فتاوای مشهور است. لیکن در بسیاری از موارد هیچ مسلمانی شیعه یا سنی چنین فتواهایی فقهی صادر نکرده است چون متن فتاوا مخالف نص صریح قرآن یا سنّت قطعیه است. بسیار روشن است که «اجتهاد در برابر نص» ممنوع است...
پيامبر صلى الله عليه و آله :
اَلمُؤمِنُ دَعِبٌ لَعِبٌ و َالمُنافِقٌ قَطِبٌ غَضِبٌ؛
مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
تحف العقول، ص 49